Visuele impact

Hoe verpakken we advies waarmee we maatschappelijk impact maken? Dit is waar ik mijn frisse blik en creativiteit op los mag laten. Soms kunnen lange, complexe teksten ondersteund worden door beeld waardoor de boodschap in één oogopslag helder is. Of dit in de vorm van video, infographic of factsheet is hangt af van de boodschap.

Tijdens mijn studie Creative Business ben ik opgeleid om deze verschillende vormen van content op te zetten en uit te werken. Het is belangrijk om helder te hebben wat je boodschap is, aan wie hij bestemd is en wat je ermee wilt bereiken. Alleen zo kun je tot een passend communicatiemiddel komen waarmee je écht voor impact zorgt. Uiteindelijk is het doel dat mensen visueel getriggerd worden en de drempel verlaagd wordt om de informatie daadwerkelijk tot zich te nemen.

In mijn designs vind ik het leuk om buiten de lijntjes te kleuren, letterlijk en figuurlijk. Door af en toe gewaagde keuzes te maken, onderscheid je je van anderen en trek je sneller de aandacht. Ik ben pas echt tevreden als iemand even een ‘wow-moment’ heeft bij het zien van een design van mij.

Energie

Mijn vrije tijd spendeer ik graag tijd met vrienden. Koken, een hapje eten of naar een concert of festival gaan zijn dingen waar ik van geniet. Nieuwe prikkels maken mij gelukkig. Zo ben ik geboren in de Achterhoek, maar merkte ik op een gegeven moment dat het tijd was voor nieuwe prikkels. Ik ben toen naar Utrecht verhuisd en vond het heerlijk om nieuwe mensen te ontmoeten en een nieuwe stad te ontdekken. Het leven af en toe eens over een andere boeg gooien zorgt bij mij voor nieuwe energie.

Ontmoet ook deze experts

Onze mensen

Dominique Diks

Liz van Blitterswijk

Jos Mulder

Geert Lonterman